Sziasztok itt egy kis dolog mait jó ha tudtok!
Naxxramas nem nehéz insta, nagyon változatos, és hangulatos. Inkább szól a fegyelmezettségről és az odafigyelésről, mint a gear-ről, persze van kivétel.
Lássuk a 4 Wing-et, sorban, bossonként.
The Arachnid Quarter-az első wing
Anub'Rekhan az első boss, nem egy nehéz harc.
Az MT a bosst a kör alakú teremben, körbe-körbe húzza (kite-olja), az OT a terem közepén várja, és azonnal felveszi az idézett Crypt Guards-okat, és az összes ranged DPS azonnal ráfordul és mihamarabb megöli. A Melee marad a bosson, felesleges rohangálniuk, annyi a dolguk, hogy amikor Locust Swarm-jön (~1000DMG/2másodperc, stack-elődik), minden 80-120 másodpercben, elfut 30y-on kívülre, nem kis segítséget nyújtva a healer-eknek.
Az összes ranged-healer, aki a terem közepén teszi a dolgát, annyi a dolga, hogy egymástól 2-4 yd távolságban szétszóródik, hogy minél kevesebb ember kapja be az Impale-t, amit egyenes vonalban, random targetre kasztolja boss, fellök mindenkit a magasba, aki a random target előtt-mögött áll egy vonalba, sebez 5000-et, és még egy keveset amikor a földre zuhannak a szerencsések.
Megjegyzések: a boss sosem nézhet a raid felé, a melee mindig a hátát masszírozza, mindenki figyel arra (ranged) hogy tartsa a távolságot a másiktól, segítve a healereknek a dolgát. Rossz vicc amikor a healer az égben van egy impale után, a tankon meg 8-10 K-kat sebez a Locust Swarm (+melee sebzés), és nem tudja healelni.
Grand Widow Faerlin
A tank fogja végig, kihúzza egy félreeső helyre, az OT megfogja a 4 addját, nem ütnek nagyot, nem kell aggódni. Mindenki Faerlina-t DPS-eli. Faerlina minden 60. másodpercben átmegy Frenzy-be (+50% attack speed, +150% DMG), amikor ez megtörténik, a 4 addból 1-et azonnal le kell DPS-elni, ez eltávolítja a Frenzy-t.
Ebből könnyen kitalálható hogy 4 Frenzy – 4 add, és meg kell halnia ennyi idő alatt.
Megjegyzések: Rain of Fire – random helyre, 2000 sebzéssel, azonnal ki kell állni belőle. Poison Bolt Volley – 3000 sebzés azonnal 3 targetre, DOT-ot hagy 2másodperc/1500DMG, ami leszedhető. Lesz egy kis Silence a harcban, hogy mindenki örüljön.
Maexxna a Wing utolsó kartevő rovarja
A bosst a raidnek háttal, egy helyben tankolva kell tartani, minden melee a potroháját csiklandozza. Minden caster-healer nagyjából egy kupacban, hogy a kis idézett pókokat az OT könnyedén össze tudja szedni, ami marha fontos mert egyből ahogy megjelennek a healer aggrora mennek. Nem elitek csak sokan vannak, képtelenség castolni-healelni.
Két nagyon fontos dolog van a harccal kapcsolatban. Az egyik, hogy 20-40 másodpercenként randomba valakit ellök a terem túlsó végébe, rákerül egy Web Wrap-nevü pókgubó, nem fog tudni mozogni illetve castolni, 3000DMG/2másodperc. Erre külön 2 rangedet ki kell jelölni, aki erre figyel, és azonnal le DPS-eli a Web Wrap-ot. Második fontos dolog, 40 másodpercenként mindenkit begubóz (Web Spray) 6 másodperc-re, nem tudsz mozogni/támadni. Fontos, amint a boss eléri a 30% HP-t, Rákerül a Frenzy (+50% attack speed , +50% DMG, ezért kb. 34% HP-nál meg kell állni a DPS-el, ki kell várni a Web Spray-t, és miután letelt az a bizonyos 6másodperc, lehet DPS-elni, ide érdemes a trinket-eket és minden egyebet tartogatni a nagyobb DPS érdekében, hogy minél kevesebb Web Spray-t nyaljunk be.
Megjegyzés: a tankon lesz egy debuff, 90%-al redukálja a healing effecteket, ez egy rosszkor jövö web spray-el kombinálva wipe. Föleg hogy a boss Frenzy alatt lesz, és a tank még Poison Shock-ot is kapja (5000DMG). Healer próbáló harc.
The Plague Quarter-a második wing
Noth the Plaguebringer
Borzasztóan egyszerű harc, MT fogja a bosst, aki 110másodperc múlva elteleportál , majd amikor visszajön újból elkapja. OT folyamatosan gyűjti az addokat, akik spawn-olnak 3 helyről, le kell DPS-elni őket minél előbb. A Boss Curse-okat szór randomba 3 emberre, amely curse ha nincs le dispellezve, tobább ugrik fertőzetlen emberekre (3000DMG/2másodperc), értelemszerűen decurse azonnal. Ezen felül Cripple-t szintén random-ra , (-100% attack speed, -50% movement speed és strength), dispell azonnal.
Heigan the Unclean, wipefest, Dance to Live!
Nagyon egyszerű harc, szintén nem a DPS-ről szól, egy valamit kell jól, és hibátlanul megtenni: Mozogni! A termet amiben harcolni kell alapvetően 4+1 részre lehet osztani. 4 rész-a platform alatt, és 1 maga a platform.
PHASE-1
minden ranged-healer a platformon áll,(Safe zone) teszi onnan a dolgát, DPS-heal és decurse. A tank és a melee, a bossal együtt mozog, a 4 platform alatti részen, az egyikről elindulva, 8 másodpercenként, a 4. felé, majd vissza, pontosan időzítve. A négy platform alatti részen mindig lesz egy Safe zone, amiben mozog a tank&melee, a maradék 3-ban felcsap a láva (Eruption), 8000 direct DMG, ami ha van rajtad egy Disease-Decrepit Fever(-50% HP), akkor egyenlő a haláloddal.
Ez persze megengedhetetlen hogy fennt legyen, úgyhogy decurse egyből.
PHASE-2
Phase 2-ben, Heigan felmegy a platformjára, mindenki aki ott állt előzőleg, valamint az összes melee lefut a bejárathoz, a platform alatti 4 rész elsőjéhez!(?).Nem kell tankolni, DPSelni lehet, ha megteheted. Tehát az ajtó előtti első rész a safe zone, 3másodperc-ed van idefutni. A terem többi részében felcsap a láva (Eruption), 3másodperc-ed van átfutni a következő safe zone-ba, majd a következőbe, majd az utolsóba, és visszafelé mindaddig amíg ennek a Phase-nek vége nem lesz. FONTOS: nincs időd megállni healelni, castolni bármit, az DPS-el ebben a fázisban akinek van instant castja, heal szintúgy. Ha besebez a láva, mert lassú vagy (8K DMG), akkor nagy valószínűséggel a következő is elfog érni, healelni nincs idő, csak instant-okal.
Remélem mindenkinek világossá vált itt, hogy ha elrontod nagy valószínűséggel meghalsz.
Loatheb
Loatheb szintén egy healer próbáló harc. Egy aurát nyomat, 20másodperc-enként, ami 17 másodpercre blokkol minden heal-t. Tehát, van egy 3másodperc-es időtartam, amíg lehet healelni a raidet és a tankot. Alapvetően ez a harc legnehezebb eleme. Természetesen az egész raid sebződni fog, 30másodperc-enként tesz randomba egy tickelős debuffot (Deathbloom) 200DMG/másodperc, ami 6 másodperc múlva még 1300 DMG-t besebez. A harc kezdetétől folyamatosan kapja a raid az Inevitable Doom nevű debuffot, ahogy telik az idő egyre sűrűbben, 4000DMG mindenkinek aki a teremben van 10 másodpercenként. Van Enrage – 7 perc, nem kéne megtapasztalni senkinek sem, 15 másodpercenként nyomja az Inevitable Doom-ot. Értelemszerűen sürgős hogy minél előbb elfeküdjön, mert a healerek nem fogják bírni, ezen segítendő 30 másodpercenként megjelenik a teremben egy Spore, amit megölve, az 5 legközelebb álló player kap egy buffot, +50% crit -100% threat, 90másodperc-ig. Mondanom sem kell hogy mennyire fontos a Spórákat folyamatosan ölnie mindenkinek felváltva.
The Military Quarter-a harmadik wing
Instructor Razuvious,
Kimondott tank nem kell ehhez a harchoz, ugyanis van a bossnál 2 tárgy, amivel a 2 DK addját lehet Mind Controll-ozni. A 2 Tárgyat 2 ember use-olja, MC-zik, és tankolja a Boss-t az addokkal. Az add DK-k képességei, Blood Strike, Taunt, Bone Barrier (-75% DMG taken). Az egyik DK-t uraló egyén Tauntol, elcsapja a Bone Barrier-t magára, és blood strikeal megtartja az aggrot, majd mikor a Bone Barrier lejár, a másik dk-t uraló tag Tauntol és ő is felcsapja magára Bone Barrier-t, és így tovább, folyamatos rota a harc végéig.
Fontos hogy minden healer az addokat healelje.
Gothik the Harvester
Ez sem egy különösebben nehéz harc, 1 terem van 2 felé osztva (Living Side, Undead Side), középen egy ajtóval lezárva, ami a harc vége felé fog csak kinyílni. A raid 2 csapatra oszlik, 1-1 tank legyen mind 2 oldalon. Előszór a Bal oldalon (Living Side) fognak addok poppolni, 3 helyről, kisebb nagyobb megszakításokkal folyamatosan. A megölt moboknak a lelkük átvándorol az Undead side-ra, a raid másik feléhez, és ott „élednek” újra. A raid felállás 40-60% living-undead side. Sok add van, több képességgel, ki kell tapasztalni hogy milyen gyorsan kell ölni a mobokat az egyik oldalnak, ahhoz hogy a másik oldalon ne legyen egyszerre túl sok. Körülbelül 5 perc után Gothik megjelenik először az Undead side-on, és 15 másodpercenként teleportálgat a living és az undead side között. Folyamatosan DPS-elni kell, és mikor a HP-ja eléri a 30%-ot, kinyílik a 2 termet elválasztó kapu, és nagyon egyszerűen meg lehet ölni.
The Four Horsemen
Nagyon oda kell figyelni, 4 mob „boss” van, Thane Korth'azz, Lady Blaumeux , Baron Rivendare és Sir Zeliek. A terem 4 sarkába kell húzni őket, ugyanis mindegyik rendelkezik egy Aurával amikek ha párosodnak az igazán káros az egészségre nézve. A 4böl kettőt kell konkrétan tankolni, és először DPS-elni. Baron Rivendare-t, és Thane Korth'azz-t. Fontos, hogy az aura 8 másodpercenként stack-elődik, 45 yardos körben mindenkin. Az első nem sebez, a második 500-at a harmadik 1500-at a negyedik 4000-et az ötödik 12K-t, tovább nem is érdemes írni. Amikor a stack-ek elérik a 3-at, a 2 horseman-t tankolo tank, helyet cserél és le Taunt-olják egymásról a lovasokat, ezáltal az adott aura nem stack-elődik tovább, uj fajta aura kezdődik el stack-elődni , ugyanolyan effektel. Tehát a tank, és a hozzá tartozó DPS/healerek 2-3 stack-enként szaladgálnak a terem 2 sarka között, közben DPS-elik a lovasokat. A másik 2 lovas akiről eddig nem volt szó , a terem 2 távolabbi sarkában, őket bárki le tudja tankolni , ugyanis azt támadják aki a legközelebb van hozzájuk, nem lehet leaggrózni semmivel. A hátsó 2 lovast rendszerint lockok, papok, retri paladinok szokták „helyben” tartani, de minden self healelős class képes rá. A 2 utóbb említett lovas hal meg utoljára, értelemszerűen.
Construct Quarter-az utolsó wing
Nem véletlen maradt ez a Wing a végére, a leginkább geart próbáló wing ez, Patchwerk-el az élen.
Patchwerk – Gear
Ez a harc egy igazi teszt mindenki számára, minden DPS-nek 1700+ kell teljesíteniük minimum, de hogy biztosan ne legyen Enrage, ami szinte lehetetlenné teszi a harcot, ajánlott egy 2000-es DPS/koponya. Enrage – 6 perc után lesz, +500% DMG +50% attack speed. Alapjában véve egyszerű harc, nem kell mozgatni, kiteolni, csak tankolni és DPS-elni. Két ember fog sebzödni a harc alatt, a 2 legmagasabb HP-val rendelkező melee. Amig az MT kapja folyamatosan, 1 másodpercenként a 25-27K kat (Hateful Strike), szintúgy megkapja ez a sebzést a második legmagasabb HP-val rendelkező. A healerek folyamatos igénybevétele szükséges, 6 percig bírni kell az overheal-t.
Grobbulus – Mozgás, reakció
15 másodpercenként rak maga alá egy poison felhőt, 2000-sével veszi le a HP-d, minden ilyen felhő után a tank odább húzza annyival a bosst úgy, hogy a boss hátát ütő melee már ne álljon a poison felhőben. Az egész harc alatt egy folyamatos körbe-körbe kiteot kell csinálni a fal körül végig a lehető legszélesebb ívben. 20 másodpercenként randomba kap valaki egy Mutating Injection nevű poisont, ami 10 másodperc múlva berobban, sebez 8000-et, és egy poison felhőt hagy maga után, ugyan olyat mint amilyen a boss csinál. Kulcsfontosságú hogy aki megkapja ezt a poisont, az egy félreeső helyen robbanjon be vele, lehetőleg a boss által kibocsájtott 2 felhő között, a fal melett, minél távolabb a melee-től és a tankoktól. Fontos hogy a boss előtt csak a tank áll, ő kapja be csak a Slime Spray-t, ami 7000-et sebez. Lesznek kis Ooze addok, amit az OT kell begyűjtenie, és a rangednek minél előbb leölnie, ugyanis 2másodperc/1000DMG-t adnak le, és párosával jönnek. Természetesen itt is van Enrage, 12perc után, +150% attack speed, +500% DMG.
Gluth
Természetesen Enrage van, 8 perc. +150% attack speed, +500% DMG. 2 tanknak kell fognia, a raidnek lehetőleg háttal fordítva a boss-t. 10 másodpercenként a tankra felkerül egy Mortal Wound debuff, 10%-al kevesebb healt kap meg, stackelődik. 4-5 stack-enként a tankok egymásról tauntolgatva fogják a boss-t. 10 másodpercenként egy zombi idéződik a terem végében, elég sűrűn, egy kite képes kaszt, mage, hunter, folyamatosan gyüjti őssze öket és lassitja, frost trap, stb. 1 millió HP-juk van, és amikor 8-10-15 darab már lennt van, akkor le kell őket aoé-zni, mindenkinek, hogy mihamarabb lemenjenek. Fontos hogy minden zombi meghaljon, és hogy időközönként mindenki rájuk forduljon és AOE-zzon, mert ha Gluth közelébe ér egy zombi, instant 5% HP-t töltődik. Gluth rendelkezik egy mini Enrage-el is, 8 másodperc-re 25%-al megnöveli az attack speed-jét. Ezt a Hunter Tranquilizing Shot-ja és a Rogue Anesthetic Poison-je eltávolítja azonnal.
Thaddius
A harc maga 2 add-al indul, akiknek egyszerre kell meghalniuk, utána jöhet Thaddius. Enrage 6 perc. Chain Lightning, 5 emberre, random, 4000 DMG. Lightning ball, ha nincs senki melee range-ben 20K randomba. Maga a harc nem túl nehéz, az elején mindenki egy kupacban megáll a boss előtt, amíg nem kap egy polaritást. Két féle polaritás van, pozitív és negatív. Fontos hogy Azonnal 2 csoportba rendeződjenek az eltérő polaritású emberek. Ha közel állsz egy eltérő polaritású emberhez(10yard), az mindkettőtöknek 3500DMG/másodperc. 30 másodpercenként van polaritás váltás, attól független lehet hogy nem változik az adott polaritásod, és nem kell megmozdulnod, de ha ellentéteset kaptál, mint ami előzőleg volt, akkor át kell szaladnod a másik csapathoz. Fontos hogy ne egymáson keresztül rohangáljon mindenki, mert instant wipe. Akárhol is állsz, akármi is a polaritásod, mindig jobbról kerüld a bosst, gy elkerülhető a wipe. Fontos hogy a 10 yardot ne a bosstól számoljuk, hanem a melee&tanktól, nekik is el kell férniük. A melee és a tank is hasonlóképpen futkározik, kisebb körben, de figyelve a 10yd-ra.
Frostwyrm Lair
Ez az utolsó rész csak akkor lesz elérhető, ha az előző 4 wing kivan takarítva.
Sapphiron
15 perc Enrage. Egyszerű harc.
PHASE-1
2másodperc-enként sebez mindenkit, 1200-frost DMG, maga elé cleave-el, tehát melee az oldalát üti, nem a hátát mert a farkával 1500-at csapkod, és ellöki a melee-t. Életet szív (Life Drain) és Blizzardozik. A Blizzard nagyon kellemetlen, leszámítva hogy 3500-at sebez, Winter Chill-t tesz rád, ami -50% movement speed annak aki bekapja. Ez elég kellemetlen mert aki nem fut be fedezékbe Phase 2-ben az instant meghal.
PHASE-2
Sapphiron felszáll a levegőbe, Icebolt-ot nyomat 2 random emberre, aki instant befagy, sebződik 3000-et, nem tud mozogni és támadni. a második Icebolt után, 7másodperc-e van mindenkinek hogy elbújjon a már befagyott ember mögé, illetve a teremben elhelyezett sziklák mögé, aki nem teszi instant meghal (100K DMG).
PHASE-1 újra.
Kel'Thuzad
PHASE-1
Mindenki a terem közepén lévő kerek platformra áll, 71 add fog jönni (Soldiers of the Frozen Wastes).mindegyiket le kell DPS-elni mielőtt elérik a platformot. Ha melee rangeba érnek AOE-ban sebeznek a legközelebb állokra3-4K-t. Továbbá 8 abomination (Unstoppable Abominations), healcsökkentő defuffot tesznek ha közel érnek. további 8 add (Soul Weavers), 5000et lőnek ha a targetjük range-ba ért, 30yardal lök el. Minél hamarabb le kell mindegyiket DPS-elni, nincs értelme manát, trinketet, stb. tartogatni.
PHASE-2
Itt már jön keltészta is.
11K-kat lövöldöz a targetére (tank), Frostboltot aoézik kivétel nélkül mindenkire 4500DMG. Randomra rak maga köré, a melee alá főleg, egy Shadow Fissure-t, 3másodperc-e van mindenkinek kiállni belőle mert instant öl. Randomra a mana userekre tesz egy debuffot, 5 másodperc múlva berobban AOE-ban, és annyit sebez amennyi manát elégetett a debuff. Randomra fagyaszt, szintén nem egészséges, -26% base HP/1másodperc. Tovább ugrik a legközelebbi emberre (10y).
PHASE-3
OT megfogja a megjelenő addokat, életben kell tartani az OT-t, és ki kell végezni minél hamarabb Kel'Thuzad-ot. Nem egy nehéz harc ez sem, Phase-1, mindeki DPS-el mint a félőrült. phase 2, tank háttal fordítja keltésztát a raidnek, melee kifut az alárakott Shadow Fissure-ból, aki mana bombát kap odébb megy a többiektől, aki be van fagyva, attól meg eltávolodunk.
És vége a mesének